Zdrowa dieta – witamina C

Obecna w wielu warzywach i owocach, jest witamina C to wspaniałym lekiem na wiele dolegliwości. Ta niezwykła substancja pozytywnie wpływa na nasz organizm, a jej niedobory mogą się wiązać z poważnymi konsekwencjami. Zdrowa dieta bez witaminy C obejść się nie może. Dlaczego? W jakich produktach spożywczych należy tej witaminy szukać?
Witamina C jest niezwykle cennym wsparciem dla naszego układu odpornościowego. Jej obecność w diecie sprawia, że lepiej radzimy sobie z różnego rodzaju infekcjami oraz atakami wirusów czy bakterii. Substancja ta odgrywa jednocześnie niezwykle ważną rolę w profilaktyce chorób nowotworowych, które są istną plagą współczesnego świata. Dieta pełna owoców i warzyw, w których ta witamina się znajduje, może nam pomóc zachować dobrą formę i młodość, gdyż substancja ta spełnia ważną rolę w walce z wolnymi rodnikami. W jakich produktach znajdziemy największe ilości witaminy C? Zdrowa dieta nie może się obejść bez świeżych warzyw i owoców, jednak ze względu na układ odpornościowy warto zwrócić szczególną uwagę na paprykę oraz natkę pietruszki. Cennymi źródłami witaminy C są też takie produkty, jak kapusta czy owoce czerwonej róży. Substancję tą można znaleźć również w kalafiorze, brukselce, w truskawkach oraz w czarnej porzeczce.

Leave a Comment

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *